Етични одити на SEDEX - SMETA
Целта на SMETA е да се оцени съответствието на доставчик с етичните търговски практики и международните трудови стандарти и да се идентифицират възможности за подобрение.
Одитите обикновено обхващат четири области: трудови стандарти, здраве и безопасност, околна среда и бизнес етика. Областите трудови стандарти и здраве и безопасност са задължителни. А областите околна среда и бизнес етика са част от разширен одит. Обхватът може да бъде съобразен с някои специфични изисквания.
Одитът преминава на четири етапа: планиране и подготовка, одит на обекта, съставяне на доклад и план за коригиращи действия. По време на одита на място екипът за одит ще прегледа документацията и записите, ще проведе разговори с ръководството и работниците и ще наблюдава условията на труд. След това ще състави доклад, обобщаващ констатациите, включително всички несъответствия и възможности за подобрение. Ще бъде предложен и план за коригиращи действия въз основа на констатациите от одита, който ще бъде прегледан и наблюдаван от одитора. Може да се проведе последващ одит, за да се провери дали са предприети коригиращи действия. След като одитът приключи, докладът от одита на обекта ще бъде качен в базата данни SMETA, която е достъпна за членовете на SEDEX.
SMETA помагат на компаниите да демонстрират ангажимента си към етично и социално съответствие, подобряват прозрачността на веригата за доставки и откриват възможности за спестяване на разходи и повишаване на ефективността.
Трябва да отбележим, че SMETA одитите не са сертификати, а по-скоро инструмент, който помага на компаниите да оценят и подобрят своите резултати в социалното съответствие. Одитите се извършват от одитори от трета страна, признати от SEDEX, организация с нестопанска цел, посветена на насърчаването на етични и отговорни вериги за доставки.
Консултантите на Консехо съдействат на организацията ви:
- при събиране и структуриране на информацията и преглед на на съществуващите процеси и системи на управление;
- с насоки за това как се провеждат SMETA одитите и ще ви подготвят за тях предварително;
- с предварителен одит за съответствие във вашата организация и ще ви помогнат да поддържате етични бизнес практики, така че да не бъдат открити нарушения или проблеми в одитния доклад.
- с плана да коригиращи действие след като сте го получили от одитора, за да предприемете необходимите мерки в отбелязаните области.
Внедряване на управленски стандарти
КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.
Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.