ISO 26000:2010 (БДС ISO 26000:2012) Указания за социална отговорност
ISO 26000
Международният стандарт ISO 26000 дава указания за всички видове организации, независимо от техния размер или местоположение, за:
-
понятия, термини и определения, свързани със социалната отговорност;
-
историята, тенденциите и характеристиките на социална отговорност;
-
принципи и практики, свързани със социалната отговорност;
-
основните теми и проблеми на социалната отговорност;
-
интегриране, внедряване и насърчаване на социално отговорно поведение в цялата организация;
-
идентифициране и ангажиране със заинтересованите страни;
-
ангажимент за комуникиране, изпълнение и друга информация, свързани със социалната отговорност.
ISO 26000 е предназначен да помогне на организациите за устойчивото развитие. ISO 26000 има за цел да насърчи организациите да надхвърлят спазването на закона, като признава, че спазването на правото е основно задължение на всяка организация и съществена част от тяхната социална отговорност. ISO 26000 е предназначен за насърчаване на общо разбиране в областта на социалната отговорност, и да допълни други инструменти и инициативи за социална отговорност, а не да ги замени.
При прилагането на ISO 26000, препоръчително е, организацията да вземе под внимание социалните, екологичните, правните, културните, политическите и организационните различия, както и различия в икономическите условия, като същевременно да е и в съответствие с международните норми на поведение.
ISO 26000 предоставя указания за ползвателите и не е предназначен, нито е предназначен или подходящ за целите на сертифициране на система за управление.
ISO 26000 предоставя насоки в областта на социалната отговорност и може да се използва като част от политика за обществени дейности.