ISO 26000:2010 (БДС ISO 26000:2012) Указания за социална отговорност
ISO 26000
Международният стандарт ISO 26000 дава указания за всички видове организации, независимо от техния размер или местоположение, за:
- понятия, термини и определения, свързани със социалната отговорност;
- историята, тенденциите и характеристиките на социална отговорност;
- принципи и практики, свързани със социалната отговорност;
- основните теми и проблеми на социалната отговорност;
- интегриране, внедряване и насърчаване на социално отговорно поведение в цялата организация;
- идентифициране и ангажиране със заинтересованите страни;
- ангажимент за комуникиране, изпълнение и друга информация, свързани със социалната отговорност.
ISO 26000 е предназначен да помогне на организациите за устойчивото развитие. ISO 26000 има за цел да насърчи организациите да надхвърлят спазването на закона, като признава, че спазването на правото е основно задължение на всяка организация и съществена част от тяхната социална отговорност. ISO 26000 е предназначен за насърчаване на общо разбиране в областта на социалната отговорност, и да допълни други инструменти и инициативи за социална отговорност, а не да ги замени.
При прилагането на ISO 26000, препоръчително е, организацията да вземе под внимание социалните, екологичните, правните, културните, политическите и организационните различия, както и различия в икономическите условия, като същевременно да е и в съответствие с международните норми на поведение.
ISO 26000 предоставя указания за ползвателите и не е предназначен, нито е предназначен или подходящ за целите на сертифициране на система за управление.
ISO 26000 предоставя насоки в областта на социалната отговорност и може да се използва като част от политика за обществени дейности.
ISO 26000:2010 (БДС ISO 26000:2012) Указания за социална отговорност
Внедряване на управленски стандарти
КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.
Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.