ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 5.00 от 426 гласа

Trusted Information Security Assessment Exchange

TISAX


Какво е TISAX?
TISAX (Trusted Information Security Assessment Exchange) е механизъм за оценка и обмен на информация относно нивото на информационната сигурност на предприятията в автомобилната верига за доставки, който позволява разпознаване и споделяне на резултатите от оценката сред регистрираните участници. Ако желаете да обработвате чувствителна информация на ваши клиенти/партньори в сферата на автомобилната индустрия или да оцените информационната сигурност на доставчиците си, TISAX Ви осигурява тази възможност.
Механизмът е създаден през 2017 г. от германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) и Асоциация по сигурност на информацията (ENX). В основата му са заложени изискванията на ISO/IEC 27001, като към тях е добавен каталог (набор от въпроси и изисквания, които е необходимо да покриете) за оценка на информационната сигурност (ISA), разработен от VDA.
TISAX поставя едни и същи условия към производители и доставчици по отношение на защитата на данните, като изисква те да се придържат към същото ниво на сигурност и да се подчинят на външен одит.
 
За кого е приложим
  • TISAX се използва от дружествата-членове както за собствените им вътрешни цели, така и за одит на партньори и доставчици на услуги, които обработват чувствителна информация.
  • TISAX е приложим за компании, които се нуждаят или искат да докажат определено ниво на управление на сигурността на информацията в съответствие с изискванията на "Оценката на сигурността на информацията VDA" (VDA ISA).
  • Приложим е и за компаниите, които искат от своите доставчици да докажат определено ниво на управление на информационната сигурност.
Основни изисквания на TISAX:
1) Общи (наличие на система за управление на сигурността на информацията, дефиниран обхват, Декларация за приложимост (SoA), процес за оценяване и управляване на рисковете за сигурността на информацията и др.)
2) Разпределение на роли и отговорности, свързани с управлението на сигурността на информацията (вкл. отговорности и ангажименти от страна на доставчиците на продукти/ услуги);
3) Изисквания за сигурност на информацията по отношение на:
  • реализация на проекти;
  • оценяване на рисковете;
  • класифициране на информация;
  • обмен на информация;
  • управление на мобилни устройства и сменяеми носители;
  • работа от разстояние;
  • обучение на служителите;
  • управление на активите;
  • управление на достъпите и автентикацията;
  • управление на привилегировани права на достъп;
  • използване на криптографски механизми;
  • осигуряване на физическа защита на активите и информацията;
  • осигуряване на антивирусна защита;
  • мониторинг (наблюдение);
  • и др.
4) Изисквания по отношение на взаимоотношенията с доставчици;
5) Провеждане на регулярни проверки. тестове за уязвимости и др.;
6) Група изисквания, касаещи сигурността на обработваните лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27.04.2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни (GDРR);
7) Отделна група изисквания за производители на прототипи или организации, на чиято територия се съхраняват, доставят или поддържат изискващи специална защита превозни средства или техни компоненти/части.
 
Внедряването на Система за управление на сигурност на информацията доказва, че Вашата организация гарантира в максимална степен сигурността както на собствената си информация, така и на тази на своите клиенти, партньори и доставчици.
 

Trusted Information Security Assessment Exchange



ЕТИКЕТИ
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори