ISO 9001:2015 - Cистеми за управление на качеството. Изисквания

ISO 9001




Какво е ISO 9001?   
 
ISO 9001 e най-популярният и широко разпространен международен стандарт, поставящ изискванията към системите за управление, като дадена организация трябва да демонстрира способността си да предоставя непрекъснато продукт/услуга, който да удовлетворява клиентските и приложимите нормативни изисквания и да се стреми към непрекъснато усъвършенстване на процесите. 
Всяка организация, която иска да увеличи ползите от непрекъснатото си усъвършенстване и се стреми към непрекъснато подобрение на управленската си дейност и процеса на работа, трябва да внедри и сертифицира ISO 9001

ISO 9001 e приложим за всяка организация, независимо от нейния размер, вид и дейност, която извършва. 
Стандартът се основава на следните основни принципи, които гарантират успешно ръководене и функциониране на една организация: 
• насоченост към клиента; 
• лидерство; 
• приобщаване на персонала; 
• процесен подход; 
• подобряване; 
• взимане на решение, основани на доказателства; 
• управление на взаимоотношенията. 
 
Какви са ползите от внедряването на ISO 9001?
• Повишен фирмен имидж; 
• Разширяване на пазарите - увеличени възможности за участие в обществени поръчки и присъствие на чуждестранни пазари; 
• Способност непрекъснато да доставя продукти и услуги, съответстващи на изискванията на клиента и на приложимите изисквания на нормативните актове, създадени от законодателен или друг компетентен държавен орган;
• Подобряване на възможностите за повишаване удовлетвореността на клиента;
• Насоченост към риска и възможностите, свързани с нейния контекст и нейните цели;
• Непрекъснато подобряване на компетентността на персонала.

ISO 9001:2015 - Cистеми за управление на качеството. Изисквания



ЕТИКЕТИ

Новини

20 Ноември 2018
"Zero Hunger" или нулев глад е една от амбициозните цели на Обеди...
01 Ноември 2018
На 15 ноември 2018 г. КОНСЕХО ЕООД ще проведе обучение "ISO 9001:2015"...

Акценти

10 Декември 2018
Вече има стандарт, който да помогне на организациите при изграждане на система з...
28 Ноември 2018
Международното бюро за мерки и теглилки (BIPM), взе решение за реформи в Междуна...