ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 4.75 от 4 гласа

ISO 7101:2023 – първият стандарт за управление на качеството в здравеопазването

На 03.10.2023 г. ISO публикува ISO 7101:2023 "Управление на здравните организации – Системи за управление на качеството в здравните организации – Изисквания" – първият стандарт в областта на управление на качеството в здравеопазването.
Поглед към текущото състояние на здравната индустрия по света разкрива редица проблеми, включително недостиг на работна сила, повишаване на разходите на фона на намаляващи финансови ресурси, общо нарастване на броя на хората, нуждаещи се от здравни услуги, особено на тези в напреднала възраст поради застаряване на населението, нарастващи нива на хронични заболявания, недостиг или неадекватност на медицинско оборудване и лекарства. Пандемия от COVID-19 също извади на преден план множество проблеми.
Целта на ISO 7101 е да даде на организациите изисквания за предоставяне на висококачествено здравно обслужване и да определи изискванията за системите за управление на качеството в здравните организации. Внедряването на стандарта ще помогне на организациите да съсредоточат своите усилия върху навременна, безопасна и ориентирана към хората грижа, като същевременно подчертава неотложната необходимост от адаптиране поради технологичния напредък и навлизането на дигитални технологии. Системите за управление на качеството на здравните организации, трябва да включват съгласно стандарта следното:
  • създаване на култура на качество, започвайки от висше ръководство;
  • създаване на система на здравеопазване, основана на грижа към хората, уважение, състрадание, съвместна работа на хората, ползващи здравни услуги и грижи, лицата, полагащи грижи, и общностите в равноправно партньорство, справедливост и достойнство;
  • идентифициране и справяне с рисковете;
  • гарантиране на безопасността и благосъстоянието на пациентите и служителите;
  • контрол на предоставянето на услуги чрез документирани процеси и документирана информация;
  • мониторинг и оценка на клинично и извънклинично представяне; и
  • непрекъснато подобряване на процесите и резултатите.
Стандартът е предназначен за организации от всякакъв вид и размери, включително министерства на здравеопазването, публични и частни здравни системи, болници, клиники, неправителствени организации и агенции, които предоставят здравни услуги.
ISO 7101:2023 не отменя отговорностите на организациите, свързани с нормативни и поднормативни изисквания. Той служи за подобряване на безопасността на пациентите, намаляване на разходите, подобряване на ефективността и повишаване на репутацията и пазарния дял.
 
 
 
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори