ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 2.00 от 1 гласа

Обществено обсъждане на процедура за подбор на проект BG16RFOP002-6.002

Обществено обсъждане на процедура за подбор на проект BG16RFOP002-6.002
Управляващият орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 обяви обществено обсъждане на процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-6.002 "Възстановяване на МСП чрез подобряване на енергийната ефективност" по Приоритетна ос 6 "Възстановяване на МСП" на Оперативната програма.
Целта на процедурата е предоставяне но фокусирана подкрепа за малки и средни предприятия за възстановяване от икономическите последици от разпространението на пандемията от COVID‑19 чрез подобряване на енергийната ефективност. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ възлиза на 136 226 120 лв. (или 69 651 309,16 евро). Минималният размер на заявена безвъзмездна финансова помощ за индивидуален проект ще възлиза на 25 000 лв., а максималният – на 150 000 лв. Максималният интензитет на финансовата помощ по настоящата процедура за подбор на проекти ще е 50%. Допустими кандидати ще са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, които отговарят на изискванията за микро, малко или средно предприятие. Кандидатите следва да развиват своята основна икономическа дейност в сектор C "Преработваща промишленост" съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД‑2008). Те следва да са реализирали нетни приходи от продажби общо за 2018‑та, 2019‑та и 2020‑та финансови години в зависимост от категорията на предприятието кандидат, както следва:
 
Категория на предприятието Нетни приходи от продажби
Микропредприятие ≥ 210 000 лева
Малко предприятие ≥ 750 000 лева
Средно предприятие ≥ 3 000 000 лева
 
В програмата няма да могат на участват:
  • микропредприятия по смисъла на чл. 3‑4 от Закона за малките и средните предприятия, които имат седалище или клон със седалище на територията на селски район;
  • предприятия, извършващи основната си икономическа дейност в областта на преработка и/или маркетинг на горски продукти;
  • микропредприятия, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти;
  • предприятия, извършващи основната си икономическа дейност, която съгласно КИД 2008 (Приложение 6) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 "Производство на хранителни продукти" и код 11 "Производство на напитки";
  • предприятия, осъществяващи основна икономическа дейност, свързана с производството, обработката и продажбата на тютюн и тютюневи изделия.
 
По настоящата процедура ще бъде допустимо кандидатите да заявяват подкрепа за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001.
Задължителен краен резултат от изпълнението на услугите за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт е придобиването на сертификат за въведена система за управление (СУ). Ако в срока на изпълнение на проекта не бъде получен съответния сертификат за СУ, извършените разходи за въвеждането и сертифицирането й няма да бъдат признати. Сертификатът следва да бъде издаден от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021.
Допустими по процедурата ще са разходи за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001.
  • Разходи за консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Разходите не следва да надвишават 7 000 лв.;
  • Разходи за консултантски услуги по сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятията съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Разходите по тази точка не следва да надвишават 9 000 лв.
 
По процедурата се предвижда електронно подаване и оценка на проектните предложения, което ще се извършва чрез Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020).
На интернет страницата на ОПИК и в ИСУН 2020 са публикувани: Проект на Условия за кандидатстване и Проект на Условия за изпълнение и приложенията към тях по процедура BG16RFOP002 6.002 "Възстановяване на МСП чрез подобряване на енергийната ефективност". Предложения и коментари по горепосочените документи могат да се изпращат в срок до 22.03.2022 г. (включително).
 
Източник:
http://opic.bg
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори