ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 0 от 0 гласа

ISO/IEC 20000 Информационни технологии. Управление на услуги

ISO/IEC 20000 Информационни 
технологии. 
Управление на услуги
ISO/IEC 20000-1 Информационни технологии. Управление на услуги. Част 1: Изисквания относно системата за управление на услуги е първият международен стандарт, специално предназначен за управление на IT услугите. Изискванията, заложени в стандарта включват проектиране, преходен период, доставка и усъвършенстване на услугите, които удовлетворяват изискванията относно услугата и придават стойност както за клиента, така и за доставчика на услуги. ISO/IEC 20000 е в съответствие с процесния подход, който е в основата на ISO стандартите за системи за управление – ISO 9001 и ISO 14001 – и се основава на рамката за непрекъснато подобряване – Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие (Plan-Do-Check-Act - PDCA) и с изискването за непрекъснато усъвършенстване.
Съгласно изискванията на ISO 20000-1 организацията трябва непрекъснато да подобрява предоставяните IT услуги, като:
  • Събира и анализира данни за измерване и бенчмаркинг на способността на организацията да предоставя услуги и да управлява процесите по предоставяне на услугите;
  • Идентифицира, планира, и прилага подобрения;
  • Се консултира с всички заинтересовани страни;
  • Установява цели за подобрение в качеството, разходите и използването на ресурсите;
  • Взема предвид входна информация за подобрения във всички процеси в организацията;
  • Измерва, докладва и комуникира подобренията;
  • Преглежда политиките по управление на услугите, процесите, процедурите и плановете;
  • Гарантира, че всички одобрени дейности се извършват и предоставят и че постигат желаните резултати.
Внедряването на Системата за управление на IT услугите съгласно изискванията на стандарта ISO 20000-1 ще осигури на фирмата спестяване на средства, ще увеличи производителността и ще подобри предоставяните услуги.
По отношение на сигурността на информацията, стандартът ISO 20000-1 съдържа препратка към стандарта ISO 27001. Оптимален вариант за най-ефективно управление на процесите в IT сектора е внедряването на интегрирана система за управление, спрямо изискванията на стандарти ISO 20000-1, ISO 27001 и ISO 9001.

 

ЕТИКЕТИ
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори