ISO/DIS 45001 „Системи за управление на здравето и безопасността при работа” достигна етап „обществено допитване”
ISO/DIS 45001 „Системи за управление на здравето и безопасността при работа” достигна етап „обществено допитване”
Разработваният от Международната организация за стандартизация стандарт ISO 45001 Системи за управление на здравето и безопасността при работа. Изисквания” (Occupational health and safety management systems – Requirements) установява изисквания относно системата за управление на здравето и безопасността при работа на базата на известния и широко прилаган досега документ OHSAS 18001.
Разработването на новия стандарт е навременно, защото следва публикуването на последните издания на ISO 9001 (управление на качеството) и ISO 14001 (управление по отношение на околната среда) - стандарти, които използват общата рамка, основана на риска. Допирните точки между стандартите ще позволят на организациите да интегрират лесно основните изисквания в своите бизнес процеси.
Много от дейностите на една организация могат да породят рискове, свързани с наранявания, професионални заболявания и дори смъртни случаи, което означава, че от съществено значение е организацията да елиминира или намали до минимум тези рискове, като предприема ефикасни превантивни действия. Когато тези действия се прилагат от организацията посредством система за управление на здравето и безопасността при работа, подкрепена от използването на подходящи мерки, методи и средства за контрол на всички нива в организацията, крайните резултати съществено се подобряват.
Факторите за успех на системите за управление на здраве и безопасност зависят най-много от:
- лидерството и ангажираността на висшето ръководство;
- създаването и налагането на култура в организацията, подкрепяща системата за управление на здравето и безопасността при работа;
- активното участие на всички членове и упълномощените им представители;
- ясните процеси за обмен на информация и консултиране;
- наличието на необходимите ресурси;
- ефективните процеси за идентифициране на рисковете и опасностите, за управление на рисковете и възползване от възможностите;
- интегрирането на системата за управление на здравето и безопасността при работа в бизнес процесите на организацията.
Стандартът се разработва от ISO/PC 283 Occupational health and safety management systems, в който участват над 100 експерти от различни организации от много държави.
Източник: Български институт по стандартизация
Внедряване на управленски стандарти
КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.
Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.