ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 0 от 0 гласа

Промени в ISO/IEC 20000-1:2018

Промени в ISO/IEC 20000-1:2018
Публикувана е новата версия на ISO / IEC 20000-1:2018 "Информационни технологии - Управление на услугите – Част 1: Изисквания към системата за управление на услугите". Стандартът е разработен с цел да повиши качеството на услугите и способността на организацията да създава, прилага, поддържа и непрекъснато подобрява своята система за управление на услугите (SMS). Включени са планирането, проектирането, преходът, доставката и подобряването на услугите, за да се отговори на изискванията за обслужване и да се постигне качество.

Основните промени в сравнение с предишното издание на стандарта са следните:
  • Въведени са нови общи изисквания за контекста на организацията, планиране на постигането на цели и действия за справяне с рисковете и възможностите. Има някои общи изисквания, които са актуализиран вариант на предишните, например документирана информация, ресурси, компетентност и информираност;
  • Отчитане на нарастващите тенденции в управлението на услуги, включително теми като управлението на множество доставчици от вътрешен или външен интегратор на услуги и необходимостта от определяне на стойността на услугите за клиентите;
  • Премахнати са някои от детайлите, за да се съсредоточи темата върху това какво да направи организацията, за да изпълни свободно изискванията;
  • Включени са нови функции, като добавяне на изисквания за познаване и планиране на услугите;
  • Разделени клаузи, които преди бяха комбинирани за управление на инциденти, управление на заявки за услуги, управление на непрекъснатостта на услугата, управление на наличността на услуги, управление на нивото на обслужване, управление на каталога на услугите, управление на капацитета, управление на търсенето;
  • Преименувано "Управление на процесите, контролирани от други страни", на "Контрол на страните, участващи в жизнения цикъл на услугата", и актуализирани изискванията, така че да включват услуги и техните компоненти, както и процеси. Изяснява, че организацията не може да докаже съответствие с изискванията, посочени в този документ, ако други страни се използват за предоставяне или обслужване на всички услуги, компоненти на услуги или процеси в обхвата на системата за управление на услугата (SMS);
  • Разделена клауза 3 (термини и определения) в подклаузи за условията на системата за управление и условията за управление на услугите. Има много промени в дефинициите;
  • Свеждане до минимум на изискваната документирана информация, оставяйки само ключови документи, като например плана за управление на услугата.
  • Подробните изисквания за докладване от клаузата за съобщаване на услуги са преместени в клаузите, на базата на които е възможно да се изготвят докладите.
Преработената версия на ISO / IEC 20000-1 взема под внимание промените в пазарните тенденции, включително комерсиализацията на услугите и управлението на множество доставчици от вътрешен или външен интегратор на услуги. Той също така включва нови функции като изисквания за планиране на знания и услуги.

Стандартът може да бъде от полза за всеки, който предоставя услуги на клиенти, независимо дали става дума за цяла компания или конкретен отдел, като не само подобрява обслужването, но и гарантира, че дейностите по управление на услугите отговарят на нуждите и целите на бизнеса.


източник: www.iso.org
ЕТИКЕТИ
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори