БДС ISO 39001:2014 Системи за управление на безопасността на движението по пътищата
Стандарт ISO 39001 е приложим и практичен инструмент за всички организации, чийто предмет на дейност е свързан с пътната мрежа, включително и тези, които:
- използват пътната мрежа (превозвачи, куриери, организации със собствен автопарк за превоз на пътници и товари, или чиято дейност изисква служителите да осъществяват пътувания)
- планират, изграждат или поддържат пътната инфраструктура (проектантски организации, пътностроителни и пътноподдържащи фирми, общини и др.)
- оказват въздействие върху активното ползване на пътната мрежа (институции, генериращи трафик, като напр. учебни заведения, търговски центрове, културни и спортни комплекси и др.).
Стандартът осигурява изисквания за аспекти на безопасността като скорост, състояние на превозното средство, пътна инфраструктура, осведоменост на водача и др. Крайната цел на заложените в ISO 39001 добри практики за управление на безопасността на движението по пътищата (БДП) е да се премахнат смъртните случаи по пътищата и тежките наранявания, като своевременно се определят периодични количествени цели за намаляване на смъртните случаи и тежките наранявания, както и овладяване на факторите, които са причинно свързани с тях.
Внедряването на ISO 39001 ще спомогне за:
- Предотвратяване на смъртни случаи и сериозни наранявания, които могат да бъдат избегнати в транспортната мрежа, включително на работното място и докато пътувате до него.
- Допринасяне за по-добро планиране, проектиране, експлоатация и използване на пътната система.
- Намаляване на фирмените разходи за пътнотранспортни произшествия и инциденти (чрез намаляване на загубени работни дни, застрахователни премии и разходи за ремонт).
- Намаляване на застрахователните премии и сметките за ремонт.
- Демонстриране на социална отговорност, подобряване на организационния имидж и израстване на бизнеса.
- Принос към националните и глобални усилия за предотвратяване на смърт и сериозни наранявания при пътни катастрофи.
- Увеличаване на конкурентното предимство в тръжните процеси.
Внедряване на управленски стандарти
КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.
Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.