ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 0 от 0 гласа

​Ревизия на ISO 31000 (2017)

​Ревизия на ISO 31000 (2017)

Стандартът ISO 31000:2009 е предназначен да даде основа и насоки за управлението на рисковете в една организация, вземането на решения, определянето и постигането на цели и подобряването на ефективността. Преразглеждането на стандарта открива предимствата на по-простото управление на риска.
Преразглеждането на ISO 31000: 2009, Управление на риска - Принципи и насоки, напредва и в момента проектът се намира на етап (DIS), етап, на който проектът е достъпен за общес-твено обсъждане. Какво означава това?
Работата по преразглеждането на стандарта следва определена цел: да направи нещата по-лесни и по-разбираеми. Това е постигнато чрез използване на по-прост език, обясняващ основните принципи на управлението на риска по начин, който е логичен и разбираем за ползвателите на ISO 31000.
ISO 31000 дава насоки за ползите и стойностите на ефикасно и ефективно управление на риска и би трябвало да помогне на компаниите да разберат и да се справят по-добре с не-сигурността в преследването на целите си.
Основната задача беше да се намери точният баланс между даването на достатъчно под-робни указания и написването на подробно ръководство. С оглед на това, текстът е съкра-тен до основните концепции за управление на риска, за да се създаде по-кратък, по-разбираем и по-логичен документ, който да бъде по-достъпен за четене и същевременно да бъде широко приложим.
Това не означава, че специфичните значения или секторната терминология, които са важ-ни за някои потребители са премахнати. Напротив, вместо това, един от основните аспекти на преразглеждането на стандарта е да се предостави по-подробна и точна информация.
За да бъде избегнато отежняването на стандарта, е решено да се намали терминологията на ISO 31000 до основните концепции, а друга част от терминологията да бъде поместена в ръководството ISO № 73, Управление на риска - Речник, което се занимава специално с терминологията за управлението на риска и е предназначено да се чете заедно с ISO 31000.
Стандартът предоставя основата за възвръщането на доверието между експерти и потреби-тели, които са изправени пред специфични предизвикателства по отношение на риска, но трябва да бъдат разбрани и споделени с други заинтересовани страни. Именно поради това, клаузата създава рамка за управление на риска, която съдържа конкретни инструкции за всеки отделен потребител, като са увеличени понятията и са дадени допълнителни конк-ретни примери за различни страни и сектори.
Голяма част от сложния език е премахнат, така че текстът да е по изчистен и съобразен с очакванията и да е по достъпен и разбираем от читателя. Новият проект е по-кратък от пре-дишния стандарт, но пък е по-ясен и точен и е много по-лесен за четене. Той включва също така някои значителни подобрения, като например значението на човешките и културни фактори за постигане на целите на организацията и се набляга на внедряването на управ-ление на риска в рамките на процеса на вземане на решения. Това показва, че цялостното послание на ISO 31000 остава същото като преди - интегриране на управление на риска в стратегическата и оперативната система за управление на една организация.
Следващата стъпка в процеса ще бъде да се финализира работата по преразглеждането на стандарта, за да се достигне до крайната фаза (FDIS). Новата версия на ISO 31000 се очаква да бъде публикувана в края на 2017 или началото на 2018.


Източник: www.iso.org 
ЕТИКЕТИ
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори