ВНЕДРЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИ СТАНДАРТИ
Вашата оценка 0 от 0 гласа

Система за управление на социалната отговорност

Намерението на SA8000 е да предостави един стадарт на базата на международните норми за човешки права и националното трудово законодателство, който да защитава и насърчава всички работещи за организацията, както и за нейните доставчици и подизпълнители.

SA8000 е приложим за всякакви организации, независимо от тяхната големина, предмет на дейност или географско положение, които са мотивирани да гарантират спазване на основните права на работещите и да потвърдят социалните си отговорности в бизнеса и спазването на изискванията на националната нормативна уредба, свързана с труда.

Специфични моменти при въвеждането на Системата за управление на социалната отговорност:

  • Разширява се кръга от заинтересованите страни - освен клиента и служителите, заинтересовани от ангажиментите по социална отговорност на дружеството са и външни за организацията страни – партньори, доставчици, подизпълнители, посетители, съседи, местни жители, контролни органи и обществото като цяло.
  • Съществува много добра нормативна рамка за прилагането му;
  • Разширява се кръга от социално ангажирани фирми, чрез поставяне на изисквания към доставчици и подизпълнители по отношение на социалната отговорност и спазване на трудовото законодателство;
  • Планиране и провеждане на социални одити на доставчици и подизпълнители;
  • Изискване за публичност на резултатите от проведените одити и прегледи от ръководството по отношение на социалната отговорност;
  • Извършване на изненадващи одити от страна на сертифициращия орган;
  • Определяне на Представител на работниците по отношение на SA8000;
  • Провеждане на закрити интервюта между одитора и служителите от различни нива;
  • Проверка на финансови документи, които не са обект на разглеждане при другите Системи за управление – например фишове и ведомости за заплати, отчисления за данъци и др.
  • Анкетиране на работниците за определяне на техните нужди;

Предимствата за организацията от въвеждането и сертифицирането съгласно SА8000:

  • Осигурява добър публичен имидж;
  • Повишава доверието на клиенти и бизнес партньори и спомага за изграждане на дългосрочни взаимноизгодни отношения с тях.
  • Създадените механизми за самоконтрол гарантират елиминирането на потенциални проблеми, които могат да уронят престижа на организацията или да доведат до санкции от контролни органи;
  • Идентификация на всички приложими за организацията изисквания свързани със социалната отговорност.

nbsp;

Система за управление на социалната отговорност



ЕТИКЕТИ
Новини
27
02.24
ISO и климатичните промени
Изменение 1: Действия, свързани с изменението на климата В края на миналата с...
05
02.24
ISO/IEC 27001:2023 на български език
Българският институт по стандартизация публикува БДС EN ISO/IEC 27001:2023 "...
Полезно
18
10.23
​EMAS – Схема за управление по околна среда и одит
Европейската Схема за управление по околна среда и одит (Eco-management and Audi...
10
08.23
Стандарти за защита на автомобилната сигурност
През последните няколко години автомобилната индустрия претърпя бързи промен...

Внедряване на управленски стандарти

КОНСЕХО ЕООД (CONSEJO) е консултантска фирма, сформирана от екип консултанти с над 15 годишен опит по системи за управление в областта на международните стандарти. Фокусът на фирмата е предоставяне на консултантски услуги при разработване и внедряване на системи за управление, покриващи изискванията на международните стандарти по качеството, околната среда, безопасни условия на труд, сигурност на информацията, добри производствени практики на базата на международните стандарти: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, IFS Food, HACCP и други.

Екипът на КОНСЕХО е участвал в реализирането на проекти във всички отрасли на икономиката. Реализираните проекти от екипа на КОНСЕХО са над 1000, в областите - производство и проектиране, строителство, търговия, информационни и комуникационни технологии, транспорт и спедиция, хотелиерство и ресторантьорство, специална продукция, енергетика, дизайн, хранително-вкусова промишленост, услуги и др. Във фирмата е изграден стриктен ред за контрол по спазването на договорените изисквания с клиентите, както сроковете на договорите, така и качеството на изпълнение на услугата. Изграденият стил на работа на фирмата се състои в разработване на истински системи за управление, съвместно с нашите клиенти, на базата на провеждане на множество обучения и оказване на пълно съдействие в процеса на внедряване. Чрез подхода си на работа КОНСЕХО осигурява и гарантира безпроблемно сертифициране на изградените системи в изключително кратки срокове.

Виж повече
Партньори