Система за управление на качеството

Системата за управление на една организация определя такова управление, с което се гарантира на клиентите едно постоянно качество предлагания продукт/услуга, независимо от количеството и срока за изпълнение, както и съответствие с приложимите нормативни изисквания. Системата за управление стимулира непрекъснатото повишаване на удовлетворението на клиента.

Разработването и внедряването на Системи за управление на качеството е съпътствано с внедряването и познаването на следните международни стандарти:

ISO 9000 – Системи за управление на качеството – Основни принципи и речник;
ISO 9001 – Системи за управление на качеството – Изисквания;
ISO 9004 – Системи за управление на качеството. Ръководство за подобряване на резултатите
ISO 10013 – Указания за разработването на документацията на система за управление на качеството
ISO 19011 – Указания за извършване на одит на системи за управление.

Какво трябва да направи всяка организация, която е решила да се сертифицира по  ISO 9001 ?

Трябва да внедри система за управление на качеството, която да е в съответствие с изискванията на ISO 9001 и утвърдения начин на работа във фирмата. Фирмата може да използва свои собствени ресурси в зависимост от възможностите или да наеме външен консултант.

След като системата бъде разработена и утвърдена от ръководството, системата трябва да бъде внедрена успешно, което се проверява с провеждането на необходимите вътрешни одити. Системата трябва да притежава достатъчен обем доказателства, които да бъдат използвани при сертификацията.

Предимствата за сертифицираните фирми са многопосочни:

  • Подобряване на проследимостта на процесите на една организация;
  • По-добро определяне на целите на организацията и очакванията на клиентите;
  • Постигане и поддържане на качество на продуктите/услугите на организацията, за да се задоволят изискванията и подразбиращите се потребности на клиентите;
  • Нарастване на удовлетвореността на клиентите;
  • Доверие, че исканото качество е постигнато и поддържано;
  • Доказване на сегашните и потенциалните клиенти способностите на организацията;
  • Разширавяне на пазара или запазване на пазарни дялове;
  • Повишаване компетентността на служителите;
  • Получаване на сертификат/регистрация;
  • Насърчаване на инвеститорите;
  • Получаване на национално и международно признание;
  • Възможност за конкуренция с по-големи организации.

 

ISO 9001 Модел

"Всичко, свързано с качеството, започва и свършва с клиента"

 

Система за управление на качеството



ЕТИКЕТИ

Новини

18 Февруари 2019
Започна приемането на заявления за финансиране на сертификация по стандарта GLOB...
23 Януари 2019
Днес (23.01.2019) в Народното събрание бе приет на второ четене Законопрое...

Полезно

12 Февруари 2019
За да бъдат предоставени гаранции за ефективността на механизмите за контрол на ...
05 Февруари 2019
Експертите от индустрията смятат, че годишните загуби от киберпрестъпления могат...